As recorded in the Sutra of Final Nirvana and in other prophecies, the Buddha announced that 12 years after his parinirvana he would reappear through an immaculate birth in the country of Oddiyana, bearing the name Padmasambhava, and spread extensively the teachings of the tantras.
This rebirth was the Lotus Born Guru, who is said to have emanated from the heart of Buddha Amitabha and miraculously appeared in the form of an eight-year-old child upon a lotus, at Danakosha Lake in Oddiyana. At the invitation of King Trisong Deutsen (khri srong lde btsan, 742-797) Padmasambhava came to Tibet where he built the first monastery at Samye and inspired the translation of most of the Buddhist canonical texts by outstanding Indian pandits and Tibetan translators. Padmasambhava taught the Vajrayana and bestowed initiations and pith instructions to countless disciples, especially those renowned as the “twenty-five disciples.” For the sake of future generations he, the Dakini Yeshe Tsogyal and his other chief disciples concealed countless teachings in the form of spiritual treasures, or Termas (gter ma). Finally, at the Gungthang pass, he soared into the sky, riding his horse, and departed Tibet for Chamara (rnga yab gling), the south-western land of the Rakshasas. There he is said to remain, in the “immortal rainbow-body of great transference (‘ja’ lus ‘pho ba chen po).” It is said that in different circumstances, he manifested in various forms, chiefly eighth known as the The Eight Manifestations, or Names (gu ru mtshan brgyad).
Enregistré dans le Sutra de Nirvana Final et autres prophéties, le Bouddha a annoncé que 12 ans après son parinirvana il réapparaissent par une naissance Immaculée dans le pays d'Oddiyana, portant le nom de Padmasambhava et diffuser largement les enseignements des tantras.
Cette renaissance était le gourou de né de Lotus, qui est censée avoir émané du cœur du Bouddha Amitabha et miraculeusement apparu sous la forme d'un enfant de huit ans sur un lotus, au lac de Danakosha à Oddiyana. À l'invitation du Roi Trisong Deutsen (khri srong lde btsan, 742-797), Padmasambhava vint au Tibet où il construit le premier monastère de Samye et inspiré de la traduction de la plupart des textes canoniques bouddhistes remarquables pandits indiens et des traducteurs tibétains. Padmasambhava a enseigné le Vajrayana et accordé des initiations et des instructions de caractère à d'innombrables disciples, surtout ces célèbres comme les « vingt-cinq disciples. » Pour les générations futures, la Dakini Yeshe Tsogjal et à ses autres disciples chef caché d'innombrables enseignements sous forme de trésors spirituels, ou Termas (gter ma). Enfin, le col de Gungthang, il a grimpé dans le ciel, son cheval et a quitté le Tibet pour Chamara (rnga yab gling), les terres du sud-ouest de la Rakshasas. Là il serait toujours, en la "rainbow-corps immortel du grand transfert (« ja » lus ' pho ba chen po)." Il est dit que dans des circonstances différentes, il se manifesta sous diverses formes, principalement huitième connus comme The huit Manifestations, ou les noms (gu ru mtshan brgyad).